Kärcher K 3.150 M Plus + T200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher K 3.150 M Plus + T200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Erik 27-11-2016

Bedroevende kwaliteit

Had een hogedrukreiniger nodig om het terras 1 keer per jaar te reinigen, daarnaast de grasmaaier en wat tuinmeubelen. Niet voor de goedkoopste gegaan en een merk die zijn sporen heeft verdiend in hogedrukreinigerland.
Wat een desillusie! De reinigingskwaliteit hield al niet over. Het opbouw en van voldoende druk om de lans zijn roterende reinigingskracht te geven was vaak onvoldoende met een klein straaltje als gevolg. Na anderhalf jaarallen maar een minimaal straaltje. De tuinslang was maar weinig minder. Daarnaast begon hij water te lekken. Vorstschade is onmogelijk omdat de Karcher hogedrukreiniger in een verwarmde ruimte werd opgeslagen. Reparatie werd afgeraden...
Ondertussen een Nilfisk gekocht. Wat een verschil! Nooit weer een Karcher.

Pluspunten

• Simpel in gebruik

Minpunten

• Reiniging
  • Snel kapot
  • Slechte reparatieservice
  • Arrogante fabrikant

bvdbamsterdam 08-03-2015

Zelfs voor simpel huis tuin en keuken gebruik is dit apparaat zeer slecht: waterdruk wordt niet opgebouwd, en het apparaat is al binnen een paar jaar stuk en kan bij het vuilnis worden gezet. Ik heb hem de afgelopen jaren hooguit 5 x gebruikt voor terras reinigen en auto wassen, en netjes binnen opgeslagen maar om de onverklaarbare reden werkt ie ineens niet meer nu ik deze lente ermee aan de slag wil. Het apparaat weigert druk op te bouwen, en is dus niet bruikbaar. Een bekend merk, maar zeer slechte kwaliteit. Nooit meer een Karcher!

BertW65 07-02-2015

Als de kwaliteit (levensduur) zo slecht is, is het lastig om positief te blijven. Het zou een geweldig apparaat zijn als het het niet na 1,5 jaar was stukgegaan. Alles bij elkaar misschien een uur of 10 gebruikt. In de winter vorstvrij opgeslagen. Ook hier de veelgehoorde klacht: water komt er onder uit, geen druk meer. Topservice van Wehkamp: binnen een week bericht dat het volledige aankoopbedrag zou worden teruggestort en dat is ook gebeurd. Kärcher was voor mij hèt merk, maar heeft nu afgedaan. Nu via Wehkamp een Nilfisk gekocht. Een pomp van aluminium, ik ben vol verwachting.

Marc__H 19-09-2014

Prima ding, als 'ie het doet. En dat is helaas niet lang.

Na aanschaf ca. 1 jaar met enige regelmaat gebruikt toen opeens geen druk meer opgebouwd kon worden en het water onder uit de behuizing stroomde. Onder garantie gerepareerd. Bij de bouwmarkt werd toen ook al opgemerkt dat er nogal veel Kärchers retour gaan voor garantie.

Nu ruim een jaar verder en wederom hetzelfde euvel.

Houd bij aanschaf van dit merk/type dus in het achterhoofd dat 'ie waarschijnlijk niet zo lang meegaat.

Voor mij iig geen Kärcher meer.

rthyssen 11-06-2014

Voor aanschaf van een hogedrukreiniger wilde ik voor een 'bekend merk' gaan en niet voor een B-merk. Daarnaast wilde ik niet het allergoedkoopste model, maar ook niet de top aanschaffen. Ik kwam uit op de K3.150. Apparaat gebruik ik ca. 4 keer per jaar (1x terras reinigen, 3 x auto wassen) en sla ik altijd netje op in een verwarmde garage zodat achtergebleven water geen vriesschade kan opleveren. Wat blijkt, na 3 jaar gebruik (garantietermijn 2 jaar) lekt het apparaat inwendig. Even googlen levert tientallen mensen (niet alleen in NL, ook daarbuiten) die dit euvel ondervonden en bij correspondentie met Karcher van een koude kermis thuiskwamen (dure reparatie, geen coulance). Karcher leunt erg op naamsbekendheid vanuit de tijd dat er kwalitatief goede pompen/pomphuizen van aluminium in de apparaten zaten. Alle 'recente' huis-tuin-keukenapparaten (muv. professionele apparaten) blijken allemaal kunststof onderdelen te hebben welke makkelijk breuken / lekkages ondervinden. Gelukkig zijn er momenteel goede alternatieven te koop (bijv. Nilfisk) welke veelal wel kwalitatief goede materialen gebruiken en ook een langere garantieperiode hebben (Nilfisk: 5 jaar; Karcher: 2 jaar). Advies vanuit mijn kant: koop de Karcher niet maar koop een apparaat waar goede onderdelen in zitten (even googlen) of: koop een goedkoper B-merk apparaat en ga ervan uit dat deze max 2 jaar meegaat en koop dan weer een nieuwe. Laatste alternatief: huur er eentje bij de bouwmarkt als je 1x per jaar je terras wilt schoonmaken.

tiny123 25-03-2014

Gekocht een tijd geleden voor 169.00 euro. Wegens verhuizing slechts een keer gebruikt. Ja, echt een keer. Buurman kwam hem lenen en er zit totaal geen druk meer op. Slechtste wat ik ooit gekocht heb. Advies koop nooit een hogedrukreiniger van Karcher. Werkt voor 169.00 euro maar een keer.

10jappie 22-03-2014

ik heb de k3 in gebruik ,werkt prima terras en oprit als nieuw,wel goed ontlucht en schoongemaakt na gebruik en niet in de koude garage gezet maar een warmere plek opgezocht voor mijn nieuwe speeltje.

Gerard A. S. 18-08-2012

Op zich een leuk apparaat maar ik zou het afraden elke vriend om hem te kopen. Hij doet zijn werk goed. Het grootste probleem is duurzaamheid. Volgens product beschrijving is hij voor voor huishoudelijk gebruik bestemd. Dus precies voor mij. Ik had hem een paar keer per jaar nodig. In total heb ik hem schat ik zo'n 20 a 30 uur aan had staan. Maar hij kan dat zelfs niet tegen. Na twee jaar gebruik hij begon zich spontaan uitzetten en vandaag ging hij met een grote fontein van water helemaal kapot.

Na een korte onderzoek ben ik achter gekomen dat de goedkopere modellen van Karcher geen koeling van de motor hebben waardoor het apparaat wordt heel gemakkelijk te warm. Als hij veel te warm wordt dan schakelt hij zich vanzelf uit maar het schijnt dat hij daar niet goed tegen kan.

Reparatie van dat spul kost 105 euro. Ik ga hem zelf proberen te repareren maar dat maakt Karcher ook moeilijk. Ze gebruiken daarvoor torx schroeven waarvoor heb je speciale gereedschappen nodig.

Duurdere modellen van Karcher van serie 5. of 6. hebben watergekoeld motor waardoor gaan ze niet zo gemakkelijk kapot.

Alhoewel apart werkt op zich goed vind ik zo'n lage duurzaamheid van dit model onwaardig van zo'n merk als Karcher.

Mijn final advies is dus BLIJF ER VER VAN DIT APPARAAT. Koop alleen duurdere model met watergekoeld motor of blijf gewoon ouderwetse je spullen schoonmaken. Dat apparaat is in ieder geval weggegooid geld.

Gerard A. S. 31-08-2012

Vervolg:

Er is vanmiddag mijn pakket met extra lange torx schroevendraaiers uit Engeland gekomen. Na openen van het apparaat is het gebleken dat hoogdrukaansluiting (L-vormig pijp van zwart kunststof) is in mijn machine kapot gegaan. Het is gebarsten en dat was de reden van grote fontein van water. Ik ben dus met mijn kapotte onderdeel naar Karcher Center in Breda gegaan. Daar heb ik een nieuwe onderdeel voor 4 euro gekregen.
Ik hem hem zelf gemonteerd en mijn Karcher werkt weer.
Gelukkig had ik hem niet voor 105 euro naar de service gestuurd.

jjanse 23-03-2012

Geweldig apparaat. Ik begrijp niet waar deze eerste recentie vandaan komt. Ja, een apparaat dat water gebruikt, moet je niet in de vorst laten staan....(zucht) Deze machine doet wat tíe moet doen. Mijn terras is weer bling, bling. Geen enkel probleem met wateraanvoer ofzo. Gewoon aansluiten en gaan.

ThomS 05-06-2012

Beste jjanse,

Heeft u uw terras met de bijgeleverde terrasreiniger gedaan of met de powerlans (of de vuilfrees)? Ik lees nogal eens dat die terrasreinigers niet of niet goed genoeg werken, dus ben benieuwd of het de moeite waard is om een terrasreiniger erbij te nemen.

reina23 29-09-2011

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat een overheidsinstantie als de Keuringsdienst van Waren hiet niet ingrijpt. In alle bouwmarkten zie je die rommel staan voor een 'spotprijs'. Een familielid van mij trapte er ook in en het aftellen kon beginnen. Het ding is vorig jaar een paar keer gebruikt om een klinkerstraatje af te spuiten. Dat ging enigszins redelijk, maar al heel snel bleek de T200 vast te zitten. Daarna kwam de constatering dat de toevoer uit het vloeistof reservoir het niet deed. Tot slot (eigen schuld misschien)de constatering dit voorjaar dat het apparaat zo lek was als een mandje door vorst. Afvoeren dus. Waarom geen waarschuwing op het apparaat om het ding vorstvrij op te slaan in de winter?

frankpro 23-02-2012

Eigenlijk is het zo dat je even het boekje moet lezen waar dan in staat wat te doen wanneer je het apparaat voor een langere tijd niet gebruikt en wat je met de vorst moet doen, Zoals het achter gebleven water verwijderen en het apparaat vorst vrij opslaan.

jbb10 21-03-2012

Misschien moet het ministerie van onderwijs hier ingrijpen.

Guus1970 10-03-2012

Moet er op elk buitenkraantje komen staan bij vorst afsluiten en aftappen, moet op elke regenmeter komen staan bij vorst leegmaken???? Als je zo dom bent beslist geen hogedrukreiniger kopen of andere producten waar een slang aan vast zit of waar water in gaat. Ja, want de temperatuur gaat in dit land nu eenmaal wel eens af en toe naar -15 grd. of lager.